Piedzīvo citādo
“Piedzīvo citādo” – RD Izglītības, kultūras un sporta departamenta finansēts projekts 09.04.2019.-26.10.2019.
2019. gadā sadarbībā ar “Jauniešu Pastorālās mājas” brīvprātīgiem jauniešiem un virtuālās realitātes IT speciālistiem, ar Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta atbalstu tika īstenots projekts “Piedzīvo citādo”.
Projekts paredzēja apmeklēt skolas un klases, kur mācās bērni ar autiskā spektra traucējumiem (AST), un, izmantojot darbsemināra nodarbības un Virtuālās realitātes pieredzi, runāt par citādā pieņemšanu.
Tā projekta laikā tika izstrādāta darbsemināra norises kārtība un saturs. Darbseminārs sastāv no 4 daļām: speciālista stāstījuma par komunikācijas īpatnībām ar autiskiem bērniem/jauniešiem; diskusijas par to, kas neirotipiskus skolēnus vieno un kas atšķir no bērniem/jauniešiem ar AST; Virtuālās realitātes (VR) pieredzes; darba grupās.
Sadarbojoties speciālistiem, kas strādā ar autiskiem bērniem un Riga Innovation Group (RIG) virtuālās realitātes speciālistiem , aptaujājot jauniešus un pieaugušos ar AST, tika uzrakstīts scenārijs par to, ka var justies autisks bērns šķietami ikdienišķā situācijā skolā un tika izveidota 3,5 min gara VR pieredze.
Tika uzrunātas skolas, saskaņotas iespējas novadīt darbseminārus. Kopā projekta laikā notika 8 darbsemināri: Ziemeļvalstu ģimnāzijā, Rīgas Montesori skolā, Avotu pamatskolā u.c.skolās. Darbsemināri turpinās arī pēc projekta īstenošanas.
VR saturs tika pielāgots sociālajiem tīkliem un citām digitālajām platformām. Tagad VR pieredzes saturs ir brīvi pieejams youtube.com, tā veicinot sabiedrības izpratni un informētību par esošo problēmu. Pieredzi var noskatīties arī VR formātā, ja pieslēdz Oculus Go brilles.
Par šī projekta īstenošanu tika saņemta Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta atzinība un Jaunatnes līdzdalības balva nominācijā “Labākai dzīvei”.
Projekts turpina savu gaitu arī pārveidotā veidā – lekcijas pedagogiem par citāda skolēna pieņemšanu, vides pielāgošanu un uzvedības analīzi; sarunas uzņēmumos par komunikācijas īpatnībām un par vides pielāgošanu cilvēkiem ar AST. Lekcijās un sarunās tiek izmantota projekta laikā radīta VR pieredze.
lsm.lv/raksts/zinas/latvija/virtuala-simulacija-lauj-iejusties-cilveka-ar-autismu-ada.a337455/
kursors.lv/2020/02/10/noskaties-latvija-raditu-virtualo-autisma-simulaciju-video/
Projekts turpina savu gaitu arī pārveidotā veidā – lekcijas pedagogiem par citāda skolēna pieņemšanu, vides pielāgošanu un uzvedības analīzi; sarunas uzņēmumos par komunikācijas īpatnībām un par vides pielāgošanu cilvēkiem ar AST. Lekcijās un sarunās tiek izmantota projekta laikā radīta VR pieredze.